RPG info xp gevecht: (0/0) arbeids niveau: 4 gevechts niveau: 1
Onderwerp: Vragen over 'de Boerderij' wo jan 07, 2009 11:06 pm
Hier kan je je vragen stellen over het werk op de boerderij, om ervoor te zorgen dat daar alleen verhalen komen.
frank1216 schreef:
Is dit goed of niet? En hoeveel % heeft mijn verhaal?
En 1 verhaal per dag? Of per week?
En is het een vervolgverhaal of elke dag iets nieuws?
DOminator Admin
Aantal berichten : 80 Registratiedatum : 07-01-09
RPG info xp gevecht: (0/0) arbeids niveau: 2 gevechts niveau:
Onderwerp: Re: Vragen over 'de Boerderij' wo jan 07, 2009 11:10 pm
laten we het maar houden op iedere dag 1.
Het mag een vervolg zijn op je vorige verhaal, maar hoeft niet. Het blijft wel hetzelfde personage waar je aan vast zit (zat eigenlijk meer te denken dat iedereen gewoon een mens zou nemen i.p.v. dwergen, zeker bij een ruimte rpg, maargoed dat is op zich niet erg ).
Je hoeft trouwens niet altijd een opdracht te doen als je wat post, bij de boerderij kan je ook schrijven dat je ergens op een bankje gaat zitten, of naar een bar gaat in de buurt om je vol te gooien. Je krijgt hier geen ervaring voor o.i.d. maar het maakt het allemaal wat echter en op die manier kan je ook makkelijker in contact komen met andere RPG'ers.
Onderwerp: Re: Vragen over 'de Boerderij' wo jan 07, 2009 11:28 pm
Citaat :
je verdiensten zijn: 50 X 0.7 =35
je hebt: 2 melk verdient
Je hebt 100 X 0.7=70 xp gekregen.
70% dus. Arbeidersniveau is zeker 1? Grondstof is melk, hoort dat bij drinken?
Citaat :
geld= dobbelworp X (arbeidersniveau:5 =minimaal 1) X 10-100% (Percentage wordt berekend door middel van hoe goed het verhaal is). grondstof= dobbelworp X (arbeidsniveau:2= minimaal 1) Xp= 100 X 10-100%
Ik heb dan 2 grondstoffen, dus dobbelworp=2 Maar dan krijg ik voor geld 2 X 1 X 0.7 = 1.4 en geen 35, dus snap het nog niet helemaal
Ibis
Aantal berichten : 9 Registratiedatum : 07-01-09
RPG info xp gevecht: (0/0) arbeids niveau: 2 gevechts niveau: 1
Onderwerp: Re: Vragen over 'de Boerderij' wo jan 07, 2009 11:30 pm
Onderwerp: Re: Vragen over 'de Boerderij' wo jan 07, 2009 11:31 pm
Dat snap ik ^^ Maar hoe kom je daarbij? Want dat heeft niks met die dobbelworp te maken.
DOminator Admin
Aantal berichten : 80 Registratiedatum : 07-01-09
RPG info xp gevecht: (0/0) arbeids niveau: 2 gevechts niveau:
Onderwerp: Re: Vragen over 'de Boerderij' wo jan 07, 2009 11:41 pm
er zijn 2 dobbelstenen gegooid, 1 voor je geld en 1 voor wat je gevonden hebt.
Die van geld was 50 euro. dit maal 0.7 is 35. Het kopje 'grondstoffen' moet ik eigenlijk nog weghalen, nog niet aan toe gekomen. aangezien je geen 1.4 melk kan hebben, heb ik het maal goedheid verhaal weg gehaald.
Het gaat nu alleen nog maar om arbeidsniveau en om de dobbelworp. Dit aangezien je anders rare getallen krijgt zoals dus 1.4